Nastrój krotochwilny, nieco makabryczny

    Dzień bez posta to dzień postny. Więc napiszę cokolwiek. Cokolwiek razy dwa.
    Odwiedziłam przybytek dóbr wszelakich - IKEĘ. Nabywszy, co potrzeba, udałam się do działu dziecięcego, w celu wybrania torów do drewnianej ciuchci (takich, wiecie, żeby były rozjazdy). I sfotografowałam, co następuje. Czy tylko ja mam makabryczne skojarzenia?

Szczurza hekatomba
Szczurza girlanda




Król szczurów
    Szczurki to zabawki w trzech przyjemnych kolorkach: antracytowym, szarymi białym. Niewielkie, kompletnie bezosobowe. Na tyle, że leżą hałdą. Jakby eksterminowane... Mało tego: nad hałdą wiszą girlandy ze szczurków związanych ogonkami. Ale grozę kompletną wzniecił król szczurów. Wiecie co to? Owszem, powieść Jamesa Clavela. Ale takoż pewna zoologiczna ciekawostka, właśnie to:
    Ach, ci Skandynawowie! Z pozoru komercja, a tu proszę, jakże inteligentne nawiązania do literatury i zoologii! Pouczające i niezwykłe. I w całości - jakby instalacja artystyczna ewokująca okrucieństwo, bezosobowość, słowem: metaforycznie streszczony wiek XX.
    Makabreska numer dwa to cytacik pochodzący z mojej ukochanej książki dla młodzieży, z Siódmego wtajemniczenia Edmunda Niziurskiego:
Nim zdołałem coś wykrztusić, Bąbel podstawił mi szybko pod oczy zapisaną kartkę papieru. 
- Kolega zechce przeczytać głośno ten tekst. Przeczytałem: "Siedmiu grabarzy w ciągu 4 godzin miało wykopać grób rodzinny dla 5 i pół osoby, które zmarły w wypadku samochodowym..." Wzdrygnąłem się.                                    
- Dlaczego dla pięciu i pół? - zapytałem.
- Bo nie znaleziono drugiej połowy szóstego członka rodziny. To była straszna katastrofa, wszystko w proszku. Nie mogli ich pozbierać. 
- Okropne - wykrztusiłem i czytałem dalej: "Po wykopaniu 1/3 grobu nadeszła wiadomość, że jeszcze dwu członków rodziny otruło się jadem kiełbasianym i że należy odpowiednio poszerzyć grób. Wobec tego do pracy stanęło jeszcze 2 i 1/4 grabarzy..."
- Jak to dwóch i jedna czwarta?! Czy to możliwe?
- Możliwe - Odparł Bąbel - tam dalej jest wyjaśnienie. 
    Przeczytałem oszołomiony: "2 i 1/4 grabarzy, ponieważ trzeci grabarz uległ opilstwu i stracił 3/4 zdolności do pracy. Gdy jednak wykopali 1/3 pozostałej części grobu, okazało się, że ostatni członek rodziny też już nie żyje, gdyż popełnił samobójstwo. Należało więc odpowiednio poszerzyć grób. W jakim czasie grabarze wykonają całą pracę, skoro po wykopaniu połowy grobu wszyscy ulegli opilstwu i wydajność ich pracy zmalała o 7/8?"

Odrzuca was? Niechybnie cierpicie na paraliż przytabliczny nagminny lub na rozproszycę omamową. 

Komentarze

  1. Zła kompozycja po prostu;) Z jakiegoś powodu bardzo lubię szczury i może kiedyś przy okazji, będąc w Ikei, kupię jednego:) A czytałaś może coś takiego, jak "Firmin"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Złota Bramo, opłakałam Firmina - dziękuję za polecenie. Piękna książka. Pięknie mówi i o samotności i o nadawaniu sensu ulotnemu życiu. Wiele zdań wyjętych mi z głowy. Dziękuję! :*
      Ja kupiłam jednego ikejowskiego kiedyś, nazywa się Gosia :D

      Usuń
  2. to dopiero jest prawdziwa makabra http://www.youtube.com/watch?v=FA60llIB2n8

    OdpowiedzUsuń
  3. ja tez bylem w ikei w czwartek i jakos zbyt konsumcyjnie bylem zbyt potrzebowo nie wpadlem na szczury jedynie na metalowe meble i fatalny w jakosci drob

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no proszę. te same ikejowskie ścieżki wydeptujemy. Drób w ikei? ja tam jadłam lody i hotdogi, więc było jak zawsze!

      Usuń
  4. "Szczurze wysypisko", no nie powiem z czym mi się te szczurki skojarzyły. Brrr

    OdpowiedzUsuń
  5. Trochę zabawy z treścią ale da się wyznaczyć wszystko, 21h i 22min

    OdpowiedzUsuń
  6. 38 yrs old Nuclear Power Engineer Courtnay Gallo, hailing from Guelph enjoys watching movies like "Awakening, The" and Taxidermy. Took a trip to Historic Centre (Old Town) of Tallinn and drives a Maserati 450S Prototype. spojrz na to teraz

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

RYŚ MIASTA Katarzyny Wasilkowskiej / DROBIAZGI TAKIE JAK TE Clare Keegan

Grzechy dzieciństwa - "Opowieść o Cebulku" Gianni Rodari

Juliusz, Joanna, Zygmunt, czyli jak mszczą się poeci